En bra dag.



Uppe med tuppen i morse, fy så tidigt! 
Upp till skolan, lämna Julius.
I väg till jobbet, var framme 6.50.
På med hurran och lyfta ner alla stolarna och låsa upp barn-entré n kl en minut i sju.
 10 över kom första barnet ( skulle ha kommit kl 7 )
Drack kaffe i sälskap med denna lilla krabat samtidigt som jag fixade och donade lite, rensade bl a ur frysen på gammal mat.
Dagen gick i ganska så rask takt och kl 13 var mitt arbetspass slut.
Johan kom och hämtade mig och vi åkte till föräkringskassan.
Sedan hämtade vi Julius på skolan för att åka vidare till Albatross.
Jag tyckte det verkade tråkigt att hänga på så jag bad Johan att släppa av oss på L:a grevegård,
tänkte överraska Julius med att vi kunde hälsa på hos hans gamla förskola.
Han blev görglad åt det förslaget, Han fick träffa några av hans förra kamrater och en av fröknarna och när vi skulle gå därifrån så kom Williams mamma, vi bestämde att pojkarna skulle få leka i hop på Söndag.
William kommer hit då vilket Julius tycker ska bli riktigt roligt.
Efter det gick vi ner till Maja och Andréa. Barnen lekte en stund och Maja bjöd mig på en kopp svart.
Vid 17-tiden kom Christer och Gunilla och hämtade oss, Johan hade bjudit hem dem på middag. Jag fick hoppa maten för jag skulle ju till V V, var dessutom inte direkt sugen på köttfärslimpa. Gunilla körde mig dit och jag mötte Trissan utanför dörrarna.
Det gick bra för mig, hade väl inte rasat i vikt men allt hade jag gått ner ett par i alla fall. Anna kom och hämtade oss när det var slut. Jag följde med dem upp till berget för jag kunde ju lika så gärna låna hela boxen (cd-boken som jag lyssnar på ) samtidigt.
Väl hemma satte jag igång att fixa lite krubb. Det blev en variant av kycklinsallad med ris.. Smakade prima måste jag säga.
Hann knappt svälja sista tuggan innan jag var uppe på benen redo att ge mig ut i mörkret på promenad. Det blev en kort en i dag för efter ca 40 min kände jag hur magen mullrade till ordentligt, det var bara att snabbt  mycket, mycket snabbt vända stegen hemåt. Fick nästan springa sista biten så brådis hade jag hem till min toa.. Kan bara säga att det kändes som om jag käkat 3 kilo lavemang så kanske ni fattar. Fy fan! Hua mig!

Därefter väntade soffan och Greys anatamy. Nu sover Johan däri och jag sitter här och datar. Ska bara nu först avsluta detta inlägg sen kolla mailen sedan Hemnet sen ducha å sedan ÄNTLIGEN dyka ner i sängen för att troligtvis somna som en stock.

Sleep well, cyckelställ !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0