Pust!

Jag och Julius försovde oss lite granna i dag så det blev en väldans stressig morgon...
 Fort på med kläderna, fort käka frukost, snabbt sätta i gång diskmaskinen och med en racerfart som heter duga kasta in tvätt i tvättmaskinen och sätta i gång den.
Julius verkade  inte ha några större bekymmer över att vi var sena, han satt i lungn och ro och käkade frukost och kollade på barnkanalen medans.
Jag tjatade - Ät! Julius, Skynda dig! Julius, Ät!, Skynda!, Ät! Skynda.. Och promenaden upp till skolan gick i samma tjatande tecken. Skynda!, Skynda!, SNABBA DIG!!!
Väl framme 20 minuter försent så fick Julius smyga sig in och sätta sig i samlingen, han valde att sätta sig i snälla fröken Johannas knä och gosa sig.

Så trots att vi inte blev så värst farligt sena så: MAJA! Jag är också bra på att stressa.



Våra sovrum är nu färdigtapetserade. Nu ska bara alla möbler och prylar in på sina rätta ställen.
Tapeterna blev kalasbra och vi är mycket belåtna med resultatet alla tre.
Bertil kommer i dag och jag antar att han blir färdig med hallen, det är ju bara pyttelite som ska göras där.
Vad skönt det ska bli när allt är klart!
 

Kommentarer
Postat av: Anna (Marias Kompis&f.d kursare)

Hej Malin!
Tack för inlägget i min blogg,jag tycker det är jättetrevligt när man går in i bloggen och ser att en lr två har skrivit en liten rad:-)
Den boken du rekomenderade har jag ochså läst, men jag tycker
Diplomatdottern-lång väg till frihetä r snäppet bättre, den är skriven av journalisten Tina Frennstedt...
Ha en god kväll!
kram/Anna

2007-11-29 @ 21:30:23
URL: http://nazima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0