Lite om de senaste dagarna.

¤  Först och främst så skulle jag vilja presentera några av våra små gulliga grannar. Jag älskar småfåglar och kan stå hur länge som helst i fönstret och bara kolla på dom, dom e ju såå söta så man dör Här kommer några av dem :
   Gråsparv och Talgoxar..
Tyvärr lyckades jag inte fånga favoriten Blåmesen på bild, jag stod faktiskt riktigt länge och väntade på att det skulle komma en, men dom verkar vara skygga och rädda för mig och min kamera med stora objektiv.

¤  Johan vart och köpte en ny soffa härom dagen, en bäddsoffa till tv-rummet där uppe. Så här såg det ut innan :
  och så här efter:  ( det ska givetvis in lite lull-lull innan det är helt klart )
Julius testade stt sova i soffan natten tills i dag och då såg det ut så här :
  ( Julius kallar rummet för sitt egna vardagsrum )

¤  Jag ska även få be att presentera våran kontnärs-son med sitt först alster ( han blev så stolt och mallig när jag i går kväll frågade om han ville måla en tavla, på riktigt alltså med stafli, akrylfärg och palett ) Här kommer resultatet av detta :
     Jag frågade Julius vad det var han hade målat... Ja, det är i min fantasi sa han då... Jag : ???    Men har den något namn sa jag, Vadå namn? en tavla kan ju inte ha något namn sa han då.. jag förklarade då att ofta ger en konstnär ett namn åt sitt alster. Jullan tittade på mig ett tag och sa till sist. Ok! jag vet vad den heter, den heter: Färgspöken... 

¤ Sen vill jag buga och bocka för nytillskottet i vår familj...

 LET´S TALK ABOUT BIG TELEVISION......
Här kommer vår nya tv ( Julius undrade om det va en digital-tv, vadå digital-tv sa Johan. Jo en sån där platt tv, en sån som farfar har sa Julius då. Jo, den e platt sa Johan. Bra, då finns Cartoon på den. ..Vi: ???, Vad menar du?  På platta tvear finns Cartoon sa han då. Vi :???  Men mormor har ju inte cartoon sa vi, och hon har ju en platt tv. Julius sa då : nä, men hon har ju inte 150......)

( Det e nog bara farfar och farmor som fattar.. men på deras tv är det kanal 150 som e kanal Cartoon network, kanske är det så på allas? inte vet jag? )
Här kommer den iaf.
image310

¤  Jag och mamma vart en sväng på stan i går, jag fick köpt ett par jeans till Julius iJulklapp samt  fyra st bordstabletter ( sådana som jag har letat efter så länge, har sett dom i flera affärer men i fel färg, Jag ville ha röda och det hitade jag i går )
Så här blev detta :


¤  I dag när Johan kom hem från jobbet så åkte vi med en gång och lämnade Julius hos mamma  för att åka och beställa tapeter  till Julius rum, vårat sovrum samt hallen där uppe( har vi tur så kommer målaren och fixar till dessa rum i nästa vecka ).
 När vi var klara hämtade vi Jullan och åkte hem och ställde bilen sedan tog vi en promenix upp till dem på berget, det var bara Peter och Becca hemma ( Becca skymtade vi bara ) Trissan och Anna va på bio men när dom kom hem så käkade vi god mat i hop me dem, Julius  åt inget, han va trött och somnade i soffan.. Det va tur att vi tog med gamla paraplysulkyn upp så vi slapp att bära hem en sovande unge.

image309

Ok.. men nu orkar jag inte skriva mera så godnatt....
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh vad dom är söta dom små pippifåglarna.
Och vad fin soffan var! Kul för Julius med ett eget vardagsrum, han är för skön med sitt härliga sätt att njuta av allt på sitt vis.
Jag vill också ha en platt tv... Det är så snyggt!
Ha en bra dag, hörs sen.

2007-11-17 @ 12:20:52
URL: http://annamaya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0