Torsdag

Ska börja med att berätta färdigt om vad Christer o Gunilla har köpt. Jag avslutade ju lite konstigt i går.
Iaf har dom köpt sig en husbil, dom ska hämta den i dag. Detta är ju jättekul för dom å för oss me då vi kan låna den och åka i väg på nån kortare semester.

I dag: Lämnade Julius på fsk och hans fröken sa: - Ska det bli roligt att gå till skolan i dag o äta i bamba och så??
Jag:????    Hade helt missat detta, trodde att det va i nästa vecka, fick lite smått panik.  HUR SKULLE JAG LÖSA DETTA?  Åkte iaf till jobbet, förklarade situationen för Maria ( min kollega ) som genast erbjöd mig att byta skift. Vi har x-tra-resurs i dag så dom kunde klara sig själva..  TACK SNÄLLA MARIA!!  Jag gav min tidiga Fredag till henne i utbyte, vilket resulterar i att jag blir sen i morgon..  men, men vad gör man inte för sin sons skull?
Va kvar på jobbet över frukost tills Sara kom sen åkte jag och hämtade Julius och vi åkte vidare hem och till skolan. Julius va jätte spänd och lite pirrig i kroppen.  Väl på skolan så var det först samling med sång och presentation av alla barnen sen fick dom måla varsin glasburk som dom skulle ta me hem och lägga något sommar minne i. Burken ska me tillbaka till skolan efter sommaren. Sedan var det lite fri lek, Julius och hans fadder lekte affär och han tyckte att jag kunde gå därifrån. Är du säker på att du vill det fågade jag, Japp fick jag till svar, Jag frågade fröken om det var så att det var ok om jag gick en stund. Javisst sa hon, kom och hämta kl 12.30.  Jag går nog upp lite tidigare endå. Hoppas inte Julius blir sur på mig bara.  När jag kom hem märkte jag att vårt köksbord va invaderat av myror, jag har inga problem med små svarta myror annars  (1-3 st) men detta va lite små-äckligt. ska gå och köpa myrr sen.
Ok,  Ha det!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0