Bamba

Vad stolt jag blev när jag klev i bamba och såg min lille pojk sitta där med massa andra barn och äta.  Kycklingsallad stod på menyn och Julius hade ätit upp hela sin portion.  Han var imponerad av mjölk"maskinen" o ville stolt visa för mig hur man gjorde för att få mjölk.
När han var klar dukade han duktigt av din tallrik, sina bestick och glas.  Han fick syn på en spann med vatten och några trasor i, gick dit och stod och grejjade där ett bra tag, jag började undra vad han gjorde. Så kom han tillbaka till mig och frågade - Var ska man torka sig....?  Då fattade jag,  han hade tvättat händerna i vattnet som man ska torka borden me.  Jag fnissade lite för mig själv åt sötungen.  Sen gick han ock redigt och tackade bambatanterna för maten.  Min duktiga pojke!
Sedan var det dags att gå ut och leka och kl 12.30 ringde klockan och skolan var slut.
 Innan vi gick hem ville Julius säga Hej då till sin fadder, Julius fick en kram av honom. Gulligt!

Kommentarer
Postat av: Anso

Jag tycker det är så konstigt att Julius bara blir äldre och äldre när jag bara blir yngre. =)
Hälsa honom lycka till i skolan.
Kram

2007-05-24 @ 14:50:28
Postat av: Tessan

Jösses vad tiden går fort...har Julius blivit så stor.Kan tänka mig att han tycker det är spännande. Ha det gött & tack för inlägget :)

2007-05-24 @ 19:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0