Underbara lördag

 Först o främst : I GÅR : Även Anna-maja kom hit (fick inte med det i gårdagens blogg).

När jag vaknade i morse och såg att det var fint väderså blev jag såå glad - Playan here we come, tänkte jag.
Vi packade i hop mat, dryck och andra nödvändigheter och drog i väg till havet ( Hammar även i dag ). Det var jag och Julius, och kors i taket jag vart inte ens sur ( som alltid annars ) över att Johan skulle åka iväg och jobba.
Vi va nog nere redan vid 10 tiden.
Det va så varmt, härligt och fantastiskt mysigt och jag bara njöt hela dagen.
Julius badade, jag badade ( typ 100 ggr ), julius hittade en kompis och lekte med, han fiskade krabbor, jag solade, vi åt våra goda medhavda mackor och jag löste korsord. F_n!  Jag älskar havet, älskar närheten av havet. Jag är så glad över att bo här ute på Näset med dess närhet till vatten, vind och havsdoft.
 Undra om vi i år kan lyckas få en båtplats så vi kan lägga i båten som vi har fått låna. Det hade ju varit helt kanoon att bara kunna hoppa i båten och segla i väg,,, vara ute hela dan på sjön, det finns nog inget som går upp i mot det.
Får vi ingen båtplats så får jag väl snacka upp mig med farsan ang det.
 Men i sista hand så har vi en möjlighet till, vi kan säkert få låna/hyra en plats i Salle´s ( Hasse, Palle el Pelle enl Julius ) hamn. Han är ju så snäll så jag är helt övertygad om att han skulle hjälpa oss med det.

Iaf i slutet av vistelsen ner på Hammar så skar sig Julius olyckligtvis i foten på en snäcka, stackarn han var så ledsen, kunde inte gå utan haltade fram, Jag bröt mot lagen och stjutsade honom på cyckeln hem ( utan hjälm ).

När vi kom hem fyllde jag upp Julius basäng, han badade en stund men ville strax gå upp och kolla på en film.
jag passade på att ducha och när jag var klar la jag mig på sängen en pytte-stund för jag var helt slut. Vad hände då?? Jo givetvis så somnade jag.
Vaknade i ett ryck när Johan kom hem, bad jättemycket  om ursäkt att jag inte hade fixat i ordnig NÅGONTIG.( vi skulle ha gäster på kvällen ) Det är lungt  sa Johan. bra tänkte jag - han e inte sur över att jag somnade (trodde jag,ja ) När dom kom ( Gästerna: Fam Samuelsso n+1 bror (Kjell ) å Anna-maja, Christian o Rochella ) Så började Johan att spy galla över mig med en gång, att jag bara slappat hela dan och inte städat, diskat eller ens gjort någonting vettigt på hela dan och att jag dessutom sov när han kom hem från jobbet. Vilken sabla dålig fästmö jag är!
Vi åt mat och drack lite vin och så, sen åkte alla hem.

I Morgon är det stranden som gäller igen, jag ska sola mig SVART.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det tar på krafterna att vara vid havet hela dagen.

2007-06-10 @ 19:55:35
URL: http://guapo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0