Söndag - TUVA-SÖTNOS HÄR HELA DAGEN!

image87

När telefonen ringde innan kl sju fattade jag ingenting - Godmorgon! hörde jag i andra ändan, Godmorgon sa jag utan att fatta vem jag pratade med. Det var Anna, jag hade bett henne att ringa när dom var på väg så jag skulle vara vaken när dom kom.

Strax innan 7 kom dom i alla fall hit med lillskruttan, hon hade pyjamas på sig och en laddad vällingflaska redo att drickas. Vi gosade oss i sängen hela familjen + Tuva ganska så länge innan jag gick ner och började fixa frukost. Dom andra kom ner och Johan o Julius åkte till affären och handlade bröd och mjölk.
Tuva ville inte äta gröten som jag hade gjort till henne, hon åt hellre köttbullar och macka med ost.
Efter frukosten var vi ute i trädgården en stund och strax där efter stoppade jag Tuva i vagnen för en kort promenad så hon skulle somna.  Detta scenario tycker jag mig känna igen ( en viss liten envis x-granne-flicka med rött hår )    - Hon (Tuva ) var inte intresserad för 5 öre av att ligga i vagnen, ville bara sitta rätt upp. Till slut somnade hon sittande och jag fick medans jag gick försöka att sakta fälla ner ryggstödet så hon fick ligga i stället. Fnissade lite åt detta eftersom tyckte att situationen var så lik Så många gånger när jag o Maja varit ute på promenad med våra små goingar - Tyckte nästan att jag såg lite röda hårstrån på Tuvas huvud. Så likt var det  ha ha ha.
 Nu har hon sovit i 45 min, får se hur länge till det blir.

Jag ska passa på att riva lite tapeter nu när jag är barn-fri en stund..

När lilla snuttan hade sovit färdigt stack vi i väg till Blomsterriket eller Blomsterlandet ( kommer aldrig i håg vilket som är vilket ) ( samma som att jag aldrig kom i håg vem som va vem av fastighetsskötarna på Lillagrevegård - Va det Peter jag pratade med? eller var det Bosse?? ) I allafall den blomsteraffärn som ligger vid Mc donalds Åby..
Köpte lite blommor till blomlådan på balkongen där uppe. Det blev mörklila Petunior ( Kärring-blomma ) och vita och blåa Lobelia. Det blev jättefint.          Den vita blomman vet jag inte vad den heter, Vi fick den på jobbet och jag var den som fick ta hem den..
Pappa och Anna kom och hämtade Tuva och vi tog en promenad upp till Peter och Anna, dom bjöd på kaffe och en pratstund sen gick vi hem.
Fixade iordning lite käk och åt.
Så kom Patrik och Linda, vi pratade lite om vad vi ska köpa i dop och bröllopspresent och hur vi ska göra rent dag-mässigt i Ramsvik.  Vi ska ju dela på en vecka där  och ha det helt UNDERBART. Man ser lite dåligt på denna bilden men huset ligger längst ut på den första udden, precis vid vattnet. 
Patrik och Linda hjälpte oss att riva tapeter oxå. TACK FÖR DET!!

Nu kom jag precis in efter att ha ändrat om lite i rabatten på framsidan så nu behöver jag verkligen hoppa in i duchen.

Kram och Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Maja

Ja det var tider det...
När man gick med vagnen och smög ner ligg delen.
Hoppas att du haft en bra dag och att det är bättre med huvudet.
Kram

2007-07-01 @ 20:44:03
Postat av: Tessan

Hoppas vädret blir riktigt bra,då kommer det ju bli underbart ute på udden.

2007-07-02 @ 10:58:50
Postat av: jenny

Hej, så ni sklall tillbringa en hel vecka på Ramsvik. vad häligt! Kommer det att vara ni tre. Eller kommer några fler att spendera veckan tillsammans med er? Det ser verkligen jätte härligt ut. kram // jenny

2007-07-02 @ 14:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0