Nu har det hänt igen!! ( 1 arbetsdagar kvar )

Jag har fått ett bett av någon slags insekt. Strax under ögat bet den lilla jäveln mig i går natt.
Så när jag vaknade så hade hela min vänstra sida av ansiktet svullnat upp GRATTIS MALIN - Skoj att gå till jobbet och se ut som ett Ufo..   Jag jobbade endå hela dan ( hade inte ont ) fast det var jobbigt, det kändes som om huvudet var en ballong.
Hem till svärmor och svärfar på middag efter ( Peter, Anna & Therese. Janne och Magnus var oxå där ), kan ju inte skryta med att jag va speciellt social.
När vi kom hem la jag mig i sängen och somnade bums.

I morse när jag vaknade sa jag till Johan att det kändes mycket bättre - Hur ser det ut? det ser bättre ut va? sa jag..
NEJ! verkligen inte sa johan, det ser värre ut i dag! varpå jag hoppade upp ur sängen och in i badrummet för att kolla mitt face i spegeln Åh! Shit pommes frittes!  Jag ser ju för 17:on  inte klok ut. Nu var det mer, mycket mer svullet upp mot och runt ögat, vid näsan så den ser sne ut samt kinden. - Det blir inget jobb för mig i dag, finns inte en chans att jag går ut och visar mig så här. Så jag är hemma i dag.

Jag och Johan skulle ju måla trappan i dag, efter jobbet. Det hade ju jag kunnat börja med  nu om jag hade haft slip och färg, vilket vi skulle fixa efter jobbet i dag. Men det är rätt så gott endå att kunna lägga sig i sängen utan dåligt samvete att man inte gör något vettigt..
Tur att jag inte gick till jobbet för nu mår jag INTE bra.

Nu är Johan ( den redige ) hemkommen. Det första han gör trots att han har jobbat hela dagen är att ge sig på att slipa trappan. Jag kanske ska ge honom ett handtag! ?  Hmm, tvekasmt om jag orkar.

Målar´n har ju ialla fall vatit här och grejjat som attan i dag, målat taket, spacklat och slipat i dag.  Han var nog glad att det var någon hemma så han fick lite kaffe serverat. Han kommer i morgon med och ska måla taket en gång till och börja att tapetsera ( förhoppningsvis )


Kommentarer
Postat av: Tessan

Stackare,vad är det för jäkla djur...
men vad roligt att målningen kommit igång.
Krya på dig :)

2007-07-05 @ 20:59:22
Postat av: Carolina Bodlund

Hej Malin Har äntligen hittat in på din blogg. Såg paraplyet som du vill ha snyggt. jag har ett sådant fast svart. har köpt det i kungälv för ett par hundralappar i våras. De fanns då i vitt. ska ner till kungälv i morgon, kan kolla om de finns några kvar.

2007-07-05 @ 21:20:56
Postat av: Malin

Är det Kusin-Daniels Carolina?

2007-07-05 @ 22:59:28
Postat av: Maja

Ha haa en repris, eller?
Din stackare... Kommer aldrig glömma hur du såg ut den gången. Hoppas att det lägger sej snart.
Saknar dej med.
Kram

2007-07-06 @ 10:47:23
Postat av: Sara

Malin din stakare!! Hur är det med ansiktet????.....

2007-07-06 @ 12:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0