FLYTTmm

ONSDAG!

På morgonen åkte Johan och handlade frukost, och hämtade upp Maja på vägen. Vi slängde i oss ett par mackor var för att sen sätta i gång med dagens arbete - DEN STORA FLYTTEN ! Kan upplysa om att våra möbler upptog ca 18 kubik . Vi åkte för att först byta bil ( Vi fick låna Lars brödbil )
Richard skulle hjälpa till med flytten men ångrade sig så det var Jag, Johan & Anna-maja som glada i hågen, i ösregn och med vässade muskler  svängde in med bilen till Guldhedens flyttfirma.
 Allt gick smidigt och bra och det tog inte speciellt lång tid ( Flyttgubbarna hade räknat med 4 timmar ) Vi gjorde det på halva tiden..
När vi fått in alla möbler så åkte vi en sväng till Ikea och köpte besticklådor, taklampa och lite annat krafs.
Via systembolaget, hämtade vi upp Mamma och Julius på Frölunda torg Julius hade ju sovit hos mamma och dom hade varit på Universeum. Vi släppte av mamma hos sig och åkte till Pizzerian på Åkeredsvallen för att köpa lite krubb. Väl hemma efter maten så satte vi i gång med att packa upp kartonger. Vi kämpade på till sena timmen med ett och annat glas vin emellan tills vi inte orkade mer. Maja tog en taxi hem och vi gick och la oss..


TORSDAG!

Vi bytte bil med Putte och åkte sen och hämtade Marika. Vi åkte till Mamma för att hämta ytterligare möbler från hennes källare samt Soffans kläder som mamma var så gullig att tvätta åt oss i dag.
Sen hem, klä på soffan och fortsätta packa upp, Johan kom på att han hade viktiga ärenden att uträtta : Handla datagrejer, köpa dvd mm..  Jag och Marika grejjade under tiden. Så kom Johan med lunch och vi käkade. Efter maten åkte jag å Marre upp till Peter för att hämta allt porslin mm som vi hade fått förvara i deras stuga.
Hem sen i gen och packa upp ännu mera.
Elektrikern kom och satte upp en av spotarna samt den nya taklampan och kopplade in
Jag blev lite inspirerad så jag satte igång med utbyte av sladd  
till lampan över bordet samt bytte lampskärm

Sen kom Tobbe och började kakla
                
Han kommer och sätter fog i morgon ( läs i dag )

Johan fixade Africana som vi mölade i oss och efter maten bjöd Julius oss på BIO i sitt rum ( Prinsen av Egypten )
Sen åkte Marika och Tobbe hem, Jag gich och la mig och somna de som en stock med en gång.


I DAG ( FREDAG ) DEN 13:E !

Kl är nu 9.30, Jag datar  & Msn´ar med Maja och Johan och Julius kollar på BORTSPOLAD..
Skriver mer sen..      Hoppas jag inte råkar ut för något i dag, med tanke på datumet....
 Så kom svärmor o svärfar hit, vi drack kaffe och Christer hjälpte att koppla in tv n samt det trådlösa till datorn.
image107

Lite senare kom Anso på besök vi käkade taco s ihop och satt sen och pratade om gamla minnen tills sena timmen. Det var trevligt.  Johan påstod att han inte ville vara i vägen så han bestämde sig för att gå ut... Kom inte hem förrän 06 på morgonen.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad roligt att allt börjar komma på plats nu,ser
jättefint ut.
Bra jobbat med bilderna ;)

2007-07-13 @ 10:43:02
URL: http://guapo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0