kall men frisk dag i dag

Startade morgonen med att kolla på Bevvan ( beverly hills ) som vanligt, sedan upp, fixa i ordning frukost till Julius, lämna Julius på skolan, hem, fixa i ordning mig och sen i väg till jobbet.
Efter jobbet mötte jag upp Pia, hon skulle få korten som jag tagit på Nea´s dop. Var hemma hos henne en stund och sedan begav jag mig hemåt. Jag hämtade Julius och när vi kom hem satte vi i gång med att städa Bullen´s eller som han oftast kallas Nooni´s bur så nu har han det kalasfint hos sig.
Jag fick även i dag tvätta Julius termobyxor, jacka och vantar som va helt bruna av lera i dag med.
När Johan kom hem så började vi ( ja, jag va faktist med och rörde i grytorna lite granna ) att laga mat.
Jag hade skickat ett mess i morse till Anna-maja och frågat om hon ville komma i kväll och äta middag med oss, det ville hon så Johan åkte och hämtade henne. Vi käkade pasta med köttfärs och ädelost-sås, det var gott..
Jag och Maja drack kaffe efter maten och samtidigt lärde jag Maja att vika 20-lapps-skjortan. Vid 21 körde Johan hem Maja.
jag hittade denna bilden och tillägnar den till Maja´s granne.
image355


Nu är det strax dax att gå till sängs.

Ska bara lägga in en bild till Jenny och Richard 
Jag har så svårt att släppa saker och ting när jag vet att jag har rätt. Men vill gärna kolla upp det ordentligt och helst ha ett "bevis".. Har jag rätt så kan jag sen släppa det och annars så har jag inga problem med att erkänna att, om jag har fel.
Detta har jag i alla fall grunnat på sen i Fredags när jag, Jenny och Richard disskuterade om konståkningsskridskor  har taggar framtill och vad dom isf är till för.
Nu har jag surfat runt och forskat lite i ämnet och hittade denna bild.
Kolla här... 
Skena till konståkningsskridskor för avancerade tävlingsåkare

3695 spänn för denna lilla nätta skena ( kanske det är per par?? ) Men sen ska ju själva skon på med för ett par tusen.
Det är verkligen ingen billig sport alltså.

Summan av kardemumman...  Konståkniningsskridskor har taggar framtill.

Ha ha ha,! Jag blir SÅÅ  irriterad på mig själv, att jag e så enveten och att jag MÅSTE veta säkert..
Nu vet jag och kan därmed släppa ämnet för all framtid.
 
God natt!

Kommentarer
Postat av: maja

Detta inlägg gjorde min morgon...'
Fick skrattat lite, för du är så go!
Tack för igår det var trevligt.
Ha en bra dag

2007-12-05 @ 09:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0