Det svåra är att hålla det fint

Det verkar som om tomten redan har varit här. Eller så är det någon annan som är inne i vårt hus och tassar om nätterna, sprider saker omkring sig och stökar ner, mest verkar han ha varit i Julius rum och röjt runt, tagit leksaker därifrån och gått runt i huset och droppat av dem lite här och var. Även smutstvätt, tidningar och disk  m.m verkar han/den/det tycka är roligt att placera ut på ställen dem inte ska vara.
Efter Jobbet i dag fick jag alltså sätta i gång och plocka här hemma, bädda sängarna, tömma, fylla och sätta i gång diskmaskin m.m

Julius har i dag för första gången varit med skolan och åkt skridskor, undra hur det har gått?
ska strax gå upp och hämta han så då lär jag väl få höra antar jag.

Jag hade lovat Julius att vi skulle bygga ett pepparkakshus i form av en pyramid men jag har helt tappat lusten till det. Jag ska försöka att övertala han om att vi gör ett klassiskt i stället, köpte ett sånt med färdiga delar. Hoppas det duger...
Det blir alltså pepparkaks-hus-bygge i dag här hemma.

Tjingeling så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0