Rörvik efter jobbet

Efter jobbet åkte jag hem och hämtade Julius på fritids, det var stekhett och jag höll på att rinna bort i värmen. Synen som mötte mig när jag kom upp till fritids fick mig att svettas ännu mer - Min unge är ju inte riktigt klok..... 
I sandlådan låg han och ålade runt och letade efter småkryp, med joggingbyxor och collegetröja. ( han hade ett linne under och ett par shorts i facket )  Herregud unge!! är du inte varm frågade jag - IN OCH BYT OM NU!!
-
Nä, inte speciellt varm svarade han på det...
Vi skyndade oss hem för att packa i hop lite granna sen hoppade vi på min cykel ( jag fick skjutsa (svårstavat) Julius för det vart dåligt med luft i hans däck )

En gång i tiden så hade vi en massa cykelpumpar - Nu är dom utlånade till gud och alla människor. En har vi kvar och den är trasig...

Vi trampade i alla fall i väg ner till Rörvik - Julius tog ett snabb-dopp, käkade en korv, och en glass sen satt vi och mös. Julius gottade i hop sig i mitt knä och höll på att somna..
Kl 18 bestämde vi oss för att åka hem igen..

Julius kollar på Bolibompa och jag datar samt samlar kraft för att måla en gång till på toa.. Resultatet av gårdagens måleri kommer här:
image168

Ok! Ha det så bra alla! Kram Målarn´s dotter.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Varför ber du inte "papsen" ?

2007-08-14 @ 20:35:36
URL: http://guapo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0