Nu är jag en sån dära surkärring igen.

Fy fan för mig...... Att mannen jag talar om  står ut  är ett under.... 
Men endå måste jag svära å gapa lite här ang Johan...... Ärligt talat så gör det inte mig så vansignigt mycket att han jobbar jämt ................... men det är några grejjer som stör mig,,, 
1. han kan ju hjälpa till med att fixa barnvakt ( på egna initiativ ) Inte FAN måste jag säga till varje gång??
2. det är att han inte hjälper till med något runt omkring...
t ex jag har bett han ta hem bord fr jobbet i 3 dagar - Inte ett bord hamnat här hemma - han säger att han har såå bråttom hem och är sååå stressad ( för att komma hem och lägga sig i soffan, gapa på Julius att han ska lägga sig samt skälla på mig att jag inte har städat o dyl ) 
Har frågat mannen i fråga vid ett flertal tillfällen om vi ska ställa in fredagens fest ( pga att han är så stressad inför detta ), men nej det  vill han inte.Det ska bli skoj så...... ( tror jag det,, att komma hem och allt är färdigt, bara sätta sig vid bordet å käka, ha roligt på kräftfesten, sen gå och lägga sig och vakna nästa morgon och åka till jobbet och låta frun ta hand om efterarbetet samt sonen.... ) jag säger bara en sak Johan - GLÖM DET!!  Du har sagt att du inte ska jobba på Lördag. Ska du göra det endå så skiter jag i kräftskivan och allt som hör därtill..  Förövrigt  så vet jag inte vart kräftskivelådan har tagit vägen........???????????? den verkar vara spårelöst borta - Hur ska du lösa detta Johan??

Ni som undrar... Jag har förvandlats till en tvättäkta satkärring och är elak som satan...

Och NEJ!!! det är inte bra mellan oss nu..

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Malin!
Tycker inte alls du är en satkärring....antagligen för att jag har det ungefär likadant här hemma, trots att han INTE jobbar längre än till 4 nån dag.
Upp till kamp, håller på dig!
Kram Pia

2007-08-19 @ 10:25:48
Postat av: Malin

TACK! PIA...
Gott att veta att ngn håller på mig

2007-08-19 @ 11:38:22
Postat av: Jenny Spiik

Hej Malin!
Vi är många som har det som dig.
Man orkar inte göra allt själv.
Elak människa det är du inte.
Bara en som talar om att nu får det vara bra.
Säg bara till så kommer jag och hjälper dig.
Jag har lite bord och stolar om du vill låna.
Ställ inte in eran fest, för jag är övertygad över att de gäster som är bjudna, kommer att vara super nöjda! Du är så himla duktig på att fixa till saker, allt matchar...du har verkligen ett öga för sånt där. DU ÄR JÄTTE DUKTIG!
Om du förbereder så kanske JOHAN tar och städar efter festen? Eller? En liten komprimiss kanske?

2007-08-19 @ 12:27:57
Postat av: Anonym

Tack Jenny! men otroligt nog så hade johan med sig borden i dag

2007-08-19 @ 21:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0